Kuutisen vuotta sitten tein päätöksen yrityksen lopetuksesta. En päätöstä tehdessäni kuvitellutkaan minkälaisen velkataakan saisin niskaani, mutta vaikka miten monta kertaa olen meinannut sen alle hukkua, olen tähän asti pitänyt lupaukseni maksaa jokaisen pennin jokaiselle velkojalle. Jonkin verran on vielä velkaa jäljellä, mutta tästä eteenpäin en voi sanoa pitäneeni lupaustani.

Yllättäen ja pyytämättä kirjanpitäjäni ilmoitti, että nyt voin lopettaa. No enhän minä kerrasta usko tuommoista ja vielä varmistin, ovatko nyt ihan tosissaan, kun jäljellä olis vielä toista tonnia maksettavaa. Kyllä olivat.

Tuosta on nyt kaksi päivää ja vieläkin on vähän epäuskoinen olo. Jokin estää vielä hävittämästä jäljellä olevia laskuja vaikka verkkopankista jo poistin kaikki asiaan liittyvät tilisiirrot. Kyllähän minä tiesin, että tämä on se vuosi, kun helpottaa monen velan osalta, mutta yht´äkkiä velkasaldo humahti 1400 euroa alaspäin ja jotenkin mun pää ei kestä mukana. Melkein sama juttu, jos laihtuis liian nopeasti. Hymyilyttää vaikka ei usko silmiään :)