Eniten tökkii kaikki. Oon tahkonnu yhtä tekstiä eilisillasta lähtien ja vihdoinkin sain sen valmiiksi. Juttuja on taas tapahtunut, joten tässäpä viimeisimmät:

Se 400 euroa kutistui tässä kuussa 300 euroksi. Toki olen kiitollinen kaikesta, mutta nyt on vähän huono kuukausi ruveta tuota pienentämään (mikä kuukausi muka ois hyvä...). Onneks tässä ei ole enää kuin kertatankkaus ja lasten parturit maksettavana, joten pari sataa jää ruokaan tälle kuulle. Ai miksi käytän lapset parturissa? Niillä on tarhakuva loppukuusta, siks. Sitten voidaan palata siskon parturoitavaks. Onneks auton tuulilasi on maksettu ja pojan leikkaus. Vielä tytön leikkaus kuun vaihteessa. Ja ne rahat, joista kehuin jäävän viime kuussa yli. Ne meni jo lähinnä ruokaa ja lasten tarvikkeisiin.

Se työpätkä minkä sain olikin 91,5h/3vkoa, joten lokakuun lopussa tuleva palkka on aikas hiton pieni. Onneksi siinä sitten tulevat lomarahat ja lisät menneestä pätkästä. Ja tuo työaika voidaan kuulemma ensimmäisen listan jälkeen muuttaa kokoaikaiseksi, jos jaksan tehdä. Voi kun oh tietäisi...ei mulla taida olla vaihtoehtoja. Toivon tosiaan, että pätkä jatkuu vuoden vaihteen jälkeenkin ja siitä ainakin kesälomat vielä päälle. Jostain syystä syrjemmässä peruspalkka on 85€ pienempi. Sovittiin, että voin tällä listalla tehdä lisätyötä, jos sellaista ilmaantuu ja sillä sitten paikata tulojani. Katotaan nyt tuleeko semmoista.

Tarkistutin asumistukeni. Ilmoitin, että puoli kuuta oon työtön ja päivärahalla ja loppukuun palkalla ja koska käsitin, että se ois ollu 90% työaika niin laskin palkan yläkanttiin. Olivat jo tehneet päätöksen ja jostain syystä tarkistettu summa olisi lähtenyt rullaamaan vasta joulukuusta. No, koska tuo palkka tippuukin 78,43 prosenttiin laitoin uuden hakemuksen ja selitin mokani. Toivottavasti summa kasvaa. Ja jos se kasvaa, se taitaa kuitata mun tulojen pienenemisen.

Kiivaasti olen koettanut miettiä millä korvaan tammikuussa häviävän satasen yrityksen liikevaihdosta ja varsinkin sen, kun tuo 400€ jossain vaiheessa häviää. Tuolla kirjoitushommalla saan kuitattua ainakin tuon satkun, ja jos pysyn 1 teksti/vko vauhdissa niin sitten enemmänkin. Mutta tuo 400 euron korvaus...Hohhoijaa. Facesta löysin yhden työpaikkailmon, mutta se olis pelkästään ilta- ja viikonlopputyötä. No, joka toinen viikonloppu on lapset mulla ja ne toiset viikonloput teen yöputkia pätkällä. Iltaisin heilun pentujen harrastuksissa (sain uimakortitkin nyt hommattua ja balettikin on nyt maksettu), ainoa vapaailta ois keskiviikko, joten ei paljon auta. Ehkä mun on vaan kateltava lisää töitä, joita voin tehdä kotona tai ainakin ajasta riippumatta.

Verojen takaisinmaksut olin laskenut hieman väärin. Jos jäljellä olevaan summaan käytän veronpalautukset ja loput maksan ohjelman mukaan, viimeinen erä lähtee vasta helmikuussa. Noh. Mulla on nyt puskurissa n. 450€, joten jos ei lomarahoista ole vara säästää niin, että maksut loppuu joulukuussa niin pistän loput vaikka puskurista. Olkoon veroista eroonpääsy minun joululahjani itselleni.

Jotenkin nyt on tuo kulujen seuranta ja joka kuukautinen jännääminen saanko kaikki erät maksettua alkanut tökkiä ihan helvetisti. Toisaalta tekis mieli unohtaa kuluseuranta kokonaan, mutta toisaalta mie en pysy perässä kaikissa lainoissa, jos en kirjaa ylös mitkä on jo maksettu ja mitkä vielä pitää klaarata. Joten ehkäpä jatkan tuota seurantaa.

Painoa on lähtenyt 5,2kg. Tätä säätämistä on jäljellä 72 kk, jos maksan jokaisen lainan vain ajallaan.