En muista mikä se taas oli, joka heitti mun mielipiteen ryöstölainasta toiseen laitaan, laittoi allekirjoittamaan paperin ja hups, ennen kuin huomasinkaan, olin jo laittanut melkein koko lainasumman verottajalle. Tuosta summasta jäi siis n. 90€ järjestelypalkkiota firmalle ja nelisen sataa jätin yrityksen tilille tämän kuun Varman ja OPRn eriin, koska asiakas ei ole päässyt maksamaan laskuaan. Mutta tasan 2000€ oli tämän kuun verottajan lyhennys. Toki, kun sanoin, että lainalla kuittaan loput verot, en ottanut huomioon sitä, että tuon kahden tontun jälkeenkin verovelkaa on vielä toista tonnia ja maksusuunnitelmaa pitää toteuttaa veronpalautuksiin asti. Nytpä siis kolmisen kuukautta mulla on tuon 66 euroa suuremmat lainanlyhennykset, mutta joulukuussa sanon hasta la vista, verokarhu. Mun tekis hirveesti mieli laittaa jo nuo kolmen kuunkin erät menemään, mutta ei käy. Kuitenkin pitäisi lokakuussa, marraskuussa ja joulukuussa olla vielä rahaa asianmukaisiin lyhennyksiin, joten nyt pitää malttaa mieli ja olla lyhentämättä yhtään ylimääräistä.

Kun verottaja häipyy velkojista, miun kklyhennyssumma painuu alle 1000 euron. Tiedättekö minkälainen psykologinen merkitys tuolla asialla on. Tuntuu paljon helpommalta kaivella jostain n. 950€ kuin 1100 euroa. Toki tätä iloa kestää vain toukokuulle asti, mutta nautitaan nyt tästä pienestä ilosta. Tokihan myös toivon, että tuo Bigbank on sellainen laitos, joka haluaa houkutella asiakkaitaan isompaan lainanottoon. Jos näin on ja hyvin käy, aion pyydellä tuohonkin nostoa kymppiin asti. Maksaisin pois Varman varsinkin jos yhteinen lyhennyserä on pienempi kuin nykyinen varma+verottaja=350€.

Jokohan hehkutin, että sain sosiaalitoimiston puoltamaan konservatorion musiikkileikkikoulun vapaaoppilaspaikkoja. No hehkutan nyt: JIPPII!!! Se on aika iso helpotus, ettei noita tarvitse maksaa. Nyt odottelen balettilaskua ja uimakortit käyn ostamassa, kunhan tytön korvat on selvät. Itellä odottaneet lääkärilaskut kävin selvittämässä viikolla, nyt odottelen maksuja pois vakuutusyhtiöltä. Vielä pitäisi maksaa pojan leikkaus ja odottelen tytön leikkauslaskua. Olen jo tehnyt aika paljon ajatustyötä ja kysellyt kyytijärjestelyjä harrastuksiin, kun otan auton pois liikenteestä. Ja mie otan sen pois liikenteestä. Sitten kävellään. En aio ostaa edes bussikorttia.

Tää säästökuuri on muutenkin tehnyt hyvää mulle: olen jonossa lihavuusleikkaukseen, mutta kesällä mietiskelin asiaa uusiksi. Se kuitenkin perustuu siihen, että annoskoot pienenevät radikaalisti. Mietin heinäkuun ajan miksi en pystyisi tuota toteuttamaan ilman leikkausta. Leikkaus kuitenkin aiheuttaa sen, että ruokavalio kapenee huomattavasti ja joudut syömään ja juomaan melkeinpä kellon kanssa. Mie kuitenkin tykkään aikas paljon hedelmistä, vihanneksista ja pähkinöistä ja nää taitais olla pannalistalla, etteivät tartu hakasiin. Ja kieltämättä minua hirvittää luopua hyvin toimivasta elimestä ihan vain oman itsekurin puutteen vuoksi. Siispä 1.8 jätin pois hiilihydraattituotteet eli kaikki herkut, leivät, perunan, pastan, riisin ja olen näitä nyt syönyt vain silloin tällöin vähän, kun haluan antaa projektille vauhtia. Lapset ovat syöneet minun ruokaa, hiilarit ne saa tarhassa, joten hyvää tekee ja olen huomannut, että vähemmän ovat kyselleet herkkujen perään hekin. Itselläni ei tee edes mieli enää suklaata yms. vaikka aiemmin olin ihan koukussa kaikkeen höttöön. Kiloja on poistunut jo viitisen kappaletta eikä tää tunnu edes vaikealta. Odotan, että kunhan tästä joudutaan apostolinkyytiläiseksi kiloja tippuu nykyistä nopeamminkin vaikka ei olis edes tarvis. En osaa olla asiasta kovin pahoillani :D