Tämän blogin idea oli alunperinkin kirjoittaa mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti mun talouden kiemuroista, joten ehkäpä minun pitäisi tunnustaa eräs asia: se 400€, jota lisätyöksi olen kutsunut ei oikeasti ole lisätyö. Se on kuukausittainen avustus mun lasteni isältä, jota myös eksäksi kutsun. Me ollaan puhuttu summa, johon asti tuo jatkuu ja ehtona tuolle avulle on se, että jätän aikanaan lapsille perintöä. Mun on tarkoitus maksaa koko yhteissumma lasten tileille, kunhan olen uinut rannalle kaikista muista veloista ja jos satun kuolemaan ennen tuota maksua tuo ehto täyttyy mun henkivakuutuksesta.

Siispä oikeammin mun lisätyöni ovat n. 100€ kuukaudessa ja tuostakin jää n. 60€ saamatta ensi kuussa, koska päätin pitää tämän kuun lomaa puhelintyöstä. En vaan jaksa sitä paskanjauhantaa vuoden ympäri ilman taukoja, joten lomaa nyt ja uudella innolla taas syyskuussa. Sitten sen onkin kiinnostettava taas, koska työt uhkaa loppua viiden viikon jälkeen. Siun sote on sellaisella kuristussäästökuurilla, että en edes odota pätkää löytyvän, mutta toisaalta tämmöisellä henkilöstöpolitiikalla odotan kyllä keikkaa löytyvän :D No, verkot on vesillä muuallakin, jos edes keikkoja löytyis, muutoin voi olla, että Miun talous joutuu myös aikamoiselle kuristussäästökuurille.

Siispä jos jotakin kiinnostaa minun tulot niin tässäpä nämä vähän aiempaa tarkemmin:

- palkka 1666€ netto, lisät oli viimeks n. 300€ netto

- lisätyöt n. 100€

- avustus 400€

- asumislisä 105€

- yritys ei sinänsä tuota, mutta tilille pyörähtää n. 400€ asiakkaalta ja viimeksi 56€ Arcticin bonuksia. Näistähän siis ei jää mulle verotettavaa tuloa, joten en niitä ole tuloina mihinkään ilmoittanut. Tiiä sitten olenko tehnyt hirveän vääri ja maksanko taas esim. tuon asumislisän jossain vaiheessa takaisin. Ihan sama. Pitää jemmata hätävararahastoon (sinne se ois muutenkin mennyt).

- elarit 210€

- lapsilisät 292€

Jotain mie nyt tuosta listasta unohdan, mutta töissä tätä kirjoittelen, joten en pääse tarkistamaankaan kirjanpitoa, mutta suurinpiirtein näillä mennään.

Soittelin verotoimistoon, verotukset kuulemma lasketaan ryhmittäin, mutta sitä, missä ryhmässä minä olen ei kuulemma voi mistään tarkistaa. Sitten se kolmas ihminen, jonka kanssa puhuin saman puhelun aikana totes yks kantaan, että verotus valmistuu lokakuun lopussa ja siihen asti pitää noudattaa maksuohjelmaa. Piste. Ja bullshit sanon minä. Verotusta lasketaan lokakuun loppuun asti, mutta niitä on ruvennut jo valmistumaan, joten olishan se nyt ihan helvetin kiva TIETÄÄ missä mennään. Aargh.

Mun autoon on tulossa tuulilasin vaihto. Voihan jaska sentään. Maksaa kuulemma 220€. Että näin. Onneks on tuota fyffee jemmassa jonkun verran. Katsastus on nimittäin tulossa ja tuosta jo huomautettiin alkuvuodesta, joten pakkohan tuo on investoida. Kysyin myös milloin 1.10 päivän palkkarahat tulevat. Kuulemma lokakuun viimeinen päivä ja sillon vasta saan myös lomakorvaukset ja muut saatavat. Toisaalta ihan kiva, että tuolloinkin tulee tiliä, mutta en tiedä miten kassa suhtautuu tuohon. Tai sit on vaan kiva, kun tulee tuolloinkin rahaa, koska päivärahasta taitavat taas vetää välistä omavastuuajan. Enkä edes pääse vielä palkasta lasketulle päivärahalle vaan yrittäjän aikaisesta tulosta lasketulle, mikä siis oli paljon huonompi kuin nykyinen palkkani. Kun vaan kaks kuukautta jatkuis työt niin mun yrityksenaikuinen tulo ois pyyhitty pois päiväjärjestyksestä.

No mut tämmöisiä asioita tällä hetkellä. Kohta alkaa tippua harrastuslaskutkin, jippii...