Taitaa nyt olla oman jaksamisen rajat kokeiltu. Olen tehnyt pari vuoroa aiemmin mainitsemassani hoitokodissa osastotyön vapaapäivillä ja pakko on myöntää, etten jaksa. En taida ollakaan ihan niin työnarkki, kuin mitä olen luullut vaikka kovin iloinen olen tulevasta ekstrapalkasta. Nähtävästi en jaksakaan painella puoltatoistaviikkoa ilman vapaita ja kieltämättä se näkyy lapsissakin äidin ikävänä, mikä taas painaa minua ja vähentää jaksamista. Seuraavan kerran tarjouduinkin menemään vasta ensi kuun loppupuolella, mutta saas nähdä osuuko tarjous ja tarve samoille päiville. Ykkösvapaita en missään nimessä enää tee töitä muualla. Toisaalta hyvä uutinen on se, että osastolla alkavat syyslomat pyöriä lokakuun paikkeilla, joten tottakai ilmaisin jo haluni jäädä pidemmäksikin aikaa.

Nyt olis kesän kaksi ylimääräistä menoa melkeinpä kustannettu: sirkusliput on kukkarossa ja tytön synttäritarjoomukset on ostettu. Samoin synttärilahja on itse asiassa saajan käytössä. Vielä olen luvannut kaupasta sirkuseväät ja ostaa paikan päältä lelut, kuten aiemminkin (edellisellä lelulla leikkivät puoli vuotta, joten ei ihan huono ostos minun mielestä). Neidin synttäreistä tulee enää kakkulasku siskoltani, joten se ei päätä huimaa. Vielä olisi sitten änkkäripuisto-retki ensi kuun lopussa tai elokuun puolella ja toki oma reissuni super weekendille koulutukseen elokuun lopulla. Nyt kun vielä säästyisi alennusmyynneistä ilman suurempia kolhuja niin avot. Paitsi että jo tilasin parilla sadalla eurolla lapsille vaatetta. Itse en tarvitse, mutta nuo kaksi tuppaavat kasvamaan vaatteistaan ulos. Taas. Joten pakko on alet hyödyntää.

Aika moni talousbloggari tuntuu harrastavan osuuskauppojen jäsenyyksiä sijoituskohteena, joten tokihan itsekin hyppäsin tuohon junaan mukaan. Tosin en ihan niin laajamittaisesti kuin muut, jotka kävelevät rahapinon kanssa tiskille tilaamaan kymmeniä jäsenyyksiä enkä edes itselleni vaan lapsille ostin jäsenyydet omasta osuuskaupastamme. Mie oon tykännyt tuosta tilistäni, joka on jäänyt vähän unohduksiin aina ja sinne on kerääntynyt yleensä ihan huomaamatta satku jos toinenkin. Siispä ajattelin ottaa pois ylijäämäpalautuksia yms. maksuja lapsillekin. Olkoon tuossa taas yksi pesämunamuoto, kun lentäävät omilleen.